Notícies

image
Data: 28 de febrer del 2017
Lloc: CEA
Organitza: CEA

L’activitat física en l’adolescència, tant si es practica a nivell competitiu com si es fa de forma lúdica, té potencialment una sèrie de beneficis físics, psicològics i socials.

Quins són els factor protectors? Són aquelles característiques individuals, condicions d’una situació o contextos ambientals que redueixen la probabilitat de desenvolupar conductes de risc i potencien la probabilitat de dura a terme conductes protectores de la salut.

Com  fomentem els factors protectors a través de l’activitat física?

Individuals

- Autonomia i sentit de la responsabilitat: motivar-los perquè prenguin les decisions, proposar variants d’exercicis perquè puguin escollir, no guiar totalment el seu treball, reforçar les conductes d’autonomia,  encarregar-los tasques... .

- Autoestima i seguretat en un mateix: proposar diferents nivells de dificultats, reforçar encerts, ajudar a percebre errors comesos, encarregar tasques que siguin capaços de fer i siguin gratificants, elogis justos amb la realitat, reforçar als més cohibits o amb dificultats, mostrar interès per les seves  inquietuds i preferències, valorar altres aptituds (creativitat, habilitats socials o artístiques...), evitar comparacions ... .

- Capacitat crítica  i de presa de decisions i habilitats per a la resolució de conflictes: demanar-los l’opinió, fomentar l’escolta, espais per intervenir, promoure que es pronunciïn, acceptar els problemes en lloc d’ignorar-los.... .

- Tolerància a la frustració: ajudar a la relativitzar els errors, esforç per obtenir en el futur, fer respectar les normes... .

- Hàbits i actituds saludables: conèixer informació bàsica i necessària per a la pràctica esportiva, promoure hàbits saludables... .

- Comunicació i habilitats socials: fomentar que es coordinin entre ells, facilitar l’expressió, fomentar l’empatia, donar valor a transmetre una idea... .

- Satisfactòria ocupació del lleure i diversificació dels interessos: interessar-se per les seves aficions, fomentar participació... .

- Resiliència.

En relació amb el grup:

- Resistència a la pressió dels desiguals: fomentar i reforçar l’autoestima, l’autonomia, la capacitat crític, la presa de decisions, l’assertivitat... .

- Associació amb iguals que estan implicat en activitats escolars, de lleure, esportives i culturals.

A la família:

- Vincles emocionals sòlids i estil educatiu consistent.

- Xarxa familiar (o adults de referència) que proporcionin suport

A l’escola:

- Clima escolar positiu: fomentar la cooperació, la solidaritat, el tracte igualitari... 

- Oportunitats per a l’afecció escolar.

A la comunitat:

- Xarxes socials i sistemes de recolzament dins de la comunitat: estimular la participació, animar-los a fer propostes, donar importància a les relacions personals... .

- Oportunitats par a participar com a membre actiu de la comunitat.

Aquest lloc web utilitza de tercers per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis, així com l'anàlisi dels seus hàbits de navegació.